Звіт

директора про роботу закладу дошкільної освіти «Сонечко»

у 2022/2023 навчальному році

Малиш Маргарити Зігмундівни

перед педагогічним колективом батьківським комітетом, радою та громадськістю на загальних батьківських зборах.

29.05.2023р.

Даний звіт складено відповідно до Наказу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в України», який запроваджено з 5:30 ранку 24.02.2022, Закону України № 2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15 березня 2022 року, рішенню протоколу позачергового засідання місцевої комісії техногенно – екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, відповідно до статті 20 Закону України «Про дошкільну освіту» № 2145-VIII від 05.09.2017р., Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 12 березня 2003р.

№ 305 (із змінами), наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх, та професійно-технічних навчальних закладів», від 28 січня 2005р. № 55, Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2005р. № 178 директор дошкільного закладу має звітувати про свою діяльність перед педагогічним колективом батьківським комітетом, радою, піклувальною радою та громадськістю.

Мета звітування:

Подальше утвердження відкритої та прозорої демократичної державно – громадської системи управління закладом дошкільної освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.

Відповідно до пункту 3 Примірного положення завданнями звітування є:

1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління закладом дошкільної освіти.

2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління закладом дошкільної освіти.

Персональні дані про заклад:

Ставищенський заклад дошкільної освіти «Сонечко» Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області розташований : вул. П.Шила, 4

електронна пошта: dnz_conechko@meta.ua

ЗДО «Сонечко» було засновано в 1977 році.За проектною потужністю заклад розрахований на 6 груп, які вміщують 120 дітей.

В даний час в ЗДО «Сонечко» функціонує 6 груп, 3 групи інклюзивні:

- 1 група раннього віку, яку відвідує 14 дітей;

- 4 групи дошкільного віку, які відвідують 93 дітей.

Загальна кількість дітей становить 107 дітей.

Заклад дошкільної освіти «Сонечко» працював з 8.00 – до13.00 годин з п’ятиденним робочим тижнем,

З 01.06.2023р. у звичному режимі з 8.00 – 17.00

Групові приміщення ЗДО забезпечені необхідними меблями та ігровим обладнанням на 90%. Розвивальне середовище закладу організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

Для занять дітей створені всі умови, а саме, обладнані спеціальні приміщення:

- музична зала

- методичний кабінет;

- медичний блок;

- прогулянкові майданчики для кожної вікової групи,

- 1 спортивний майданчик.

Навчальний рік у ЗДО почався з 01 вересня 2022року і закінчився 31 травня 2023 року. В очному режимі в ЗДО функціонувало 6 груп. Згідно розпорядження військової адміністрації ЗДО в очному режимі міг прийняти тільки до 50 дітей. Всі останні діти отримували дошкільну освіті в он-лайн режимі.

З 01 червня 2023 по 31 липня 2023 ЗДО переходить на літній період роботи. Колектив закладу буде працювати та надавати послуги в очному та змішаному режимі роботи для вихованців та їх батьків.

ЗДО «Сонечко» здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:

- Конституції України

- Закону України “Про освіту”

- Закону України “Про дошкільну освіту”

- Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція)

- Закону України “Про охорону праці”

- Закону України “Про цивільну оборону”

- Закону України “Про дорожній рух”

- Закону України “Про відпустки”

- Кодексу Законів”Про працю”

- Закону України “Про мови”

- Програма виховання та навчання дітей від двох до семи років «Дитина», інші парціальні програми.

А також, відповідно Статуту та річного плану роботи ЗДО, який складається на навчальний рік та період оздоровлення. План роботи був схвалений педагогічною радою від 30.08.2022 року протокол № 1 .

Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей, формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту, виховання потреби в самореалізації та самоствердженні, навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами (далі ООП)

Головною метою роботи ЗДО «Сонечко» є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового та духовного розвитку.

В зв`язку з процесами модернізації дошкільної освіти великої уваги набуває створення сприятливих умов для розвитку дитини. Цьому сприяє впровадження інноваційних освітніх технологій у навчальний процес, забезпечення педагогічного колективу новою методичною літературою, періодичними підписними та електронними виданнями, сучасними дидактичними матеріалами, ІКТ, мультимедійним обладнанням.

Працюючи над виконанням річних завдань, педагогічний колектив систематично використовував у роботі інтерактивні форми співпраці з дітьми та батьками, впроваджував у практику ТРВЗ, інноваційні технології використовуючи мультимедійне обладнання та ІКТ.

Що стосується освітньо-виховної роботи, то вона проводилась відповідно до річного плану у розділі підвищення фахової майстерності основу було зроблено на самоосвіту педагогів. Також проводилось анкетування, тестування, ділові ігри, семінари, семінари – практикуми, брейн - ринги, творчі групи, консультації по запиту із різних розділів програми, майстер клас з різних проблем. Плідна співпраця з практичним психологом та працівниками Ставищенського ІРЦ.

З метою пропагування дошкільної освіти та більш глибокого ознайомлення з роботою закладу в ЗДО організовано сучасний сайт ЗДО де висвітлюється вся інформація відповідно до Закону України «Про освіту» Стаття 30. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти.

Упродовж навчального року мною особисто та працівниками ЗДО висвітлюється інформація про роботу закладу та життя вихованців, цікаві моменти життя нашого садочка в соціальній мережі «Фейсбук», за допомогою організованої групи «Закладу дошкільної освіти «Сонечко».

Створення умов варіативності навчання та вжиті заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у освітній процес.

Організація методичної роботи закладу дошкільної освіти, заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у освітній процес, згідно з концептуальними засадами програми розвитку дитини дошкільного віку та Базовим компонентом дошкільної освіти регламентувалися річним планом закладу та передбачав вирішення колективом таких завдань:

1. Безболісна адаптація дітей раннього віку до дитячого садка.

2. Створення безпечних умов для всебічного розвитку дошкільника.

3. Основи правової культури дошкільника.

4. Розвиток зв'язного мовлення дітей дошкільного віку.

5. Самоосвіта та самовиховання як умова успішної діяльності вихователя в сучасних умовах.

6. Гра, як природний ресурс дитини для подолання кризових ситуацій.

Задля реалізації відповідних пріоритетних завдань протягом навчального року здійснювалась потужна методична та педагогічна робота, під час якої педагоги отримували знання, уміння та досвід створення сучасного середовища, яке буде мотивувати, активізувати, розвивати та зберігати, а також забезпечить оптимальні умови для розвитку й саморозвитку дітей дошкільного віку, зокрема і дітей з ООП.

Результатом плідної роботи колективу стали якісні зміни в середовищі закладу. Створене освітнє середовище закладу відповідає сучасним тенденціям розвитку, конкурентоспроможності в умовах, що відповідають соціальним запитам суспільства та сприяє реалізації пізнавальних процесів, дослідницької активності та набуття основних компетентностей відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти.

Всі ці завдання реалізовувались в різних формах методичної роботи: на семінарських заняттях, педрадах, на відкритих переглядах, педагогічних читаннях, вивчались під час епізодичних та фронтальних перевірок.

Протягом року було проведено 4 педагогічних ради з них 2 тематичні педагогічні ради:

«Підготовка дітей до школи – спільна справа педагогічних працівників

«Виховання свідомого громадянина з почуттям патріотизму та поваги до

суспільно -державних цінностей. Правове виховання дошкільників.»

Гра як джерело розвитку дошкільників.

Аналіз стану освітньо-виховної роботи з дітьми за 2022-2023 навчальний рік

під час яких висвітлено вагомі здобутки педагогічного колективу, реалізація річних завдань, аналіз діяльності закладу за поточний навчальний рік, а також позачергове засідання педагогічної ради про призупинення освітнього процесу у зв'язку з введенням воєнного стану.

Нові проблеми в системі дошкільної освіти вимагають змін мислення педагогів закладів дошкільної освіти. Адже саме робота згідно Базового компоненту дошкільної освіти і за програмою виховання та навчання дітей від двох до семи років «Дитина» формує соціальне замовлення на тип вихователя, який зміг би взяти на себе ініціативу щодо перебудови освітньо-виховного процесу, трансформуючи його в межах нової моделі дошкільної освіти. Та підготувати дітей старшого дошкільного віку до навчання в Новій Українській школі. Ця перебудова не можлива без ґрунтовної та якісної самоосвіти.

Згідно річного плану роботи курси перепідготовки в КВНЗ «Академія неперервної освіти» пройшли педагоги Кухарчук І.В., Карпенко О.Л., Туболець Л.П., приймали участь в обласних педстудіях Осадча О.В., Романченко І.А. адміністрація постійно створює оптимальні умови для постійного професійного росту педагогів. Так у поточному році пройшли атестацію педагогічні працівники: Осадча О.В., Романченко І.А., Старуш Л.В., Романченко Л.С., Кухарчук І.В.

Для забезпечення системного підходу до реалізації завдань дошкільної освіти в ЗДО функціонує методичний кабінет, який є науково-методичним осередком для педагогів які працюють в закладі та батьків діти яких відвідують наш заклад. Протягом року методистом було проведено

- Постійнодіючий семінар: «Правове виховання дошкільників - обов’язкова умова формування життєвої компетентності особистості».

- Школа педагогічної майстерності:

«Як залучити дітей до морально-патріотичного виховання вдома?»

«Як виховати маленького патріота»

«Патріотичне виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку».

Система роботи по формуванню національної свідомості патріотизму дітей дошкільного віку

«Патріотичне виховання дошкільників засобами народознавства»

- Майстер-клас: «Надання методичних рекомендацій педагогам щодо організації та проведення майстер-класів.

- Засідання круглого столу:

Визначення власної стратегії впровадження підходу «навчання через гру» в освітньому просторі ЗДО

Можливості простору для впровадження підходу «навчання через гру».

Основні бар’єри для впровадження підходу «Навчання через гру» та шляхи вирішення.

Реалізація моделі управління інноваційною діяльністю в дошкільному закладі

- Творча група: «Оптимальне перетворення освітнього простору дитячого садка».

- Тимбілдінг: «Згуртовуємо педагогічний колектив», метою якого було формування сприятливого психологічного мікроклімату у педагогічному колективі; розвиток ключових навичок та вмінь працювати в команді.

Резервом в роботі залишилось проведення узагальненого моніторингу: формування основних життєвих компетентностей дітей, з причини призупинення освітнього процесу. З метою узагальнення набутих знань, педагогами закладу в травні місяці було розроблено онлайн анкету для батьків, з метою надання об'єктивної оцінки сформованих компетентностей дітей.

Під час розробки проєкту річного плану на 2023-2024 н.р. будуть також враховані наступні заходи, які не було проведено з причини введення воєнного стану:

- Тиждень педагогічної майстерності;

- Організація медико- педагогічного контролю;

- Тематичний контроль : «Організація роботи вікових груп з формування здорового способу життя дошкільників»;

-Комплексний контроль: «Організація життєдіяльності дітей старшого дошкільного віку, стан освітньо-виховного процесу відповідно до БКДО».

Директором, методистом, ЗДО регулярно, щомісячно надавалися колективні консультації відповідно до плану, а також індивідуальні консультації по запиту. Методична робота з педкадрами була спрямована на реалізацію основної мети: підвищувати професійний рівень педагогів, скоординувати зусилля всіх працівників закладу для вирішення конкретних педагогічних проблем, створювати оптимальні умови для підвищення результативності освітньо-виховного процесу.

- Консультації для вихователів:

Співпраця з родиною – запорука успіху у вихованні дітей-дошкільнят

Безпека під час війни

Як розповісти дитині про війну

Національно – патріотичне виховання дошкільнят

Правове виховання дошкільників

Вплив художнього слова на розвиток дитини

Ігрова діяльність – значення для життя та розвитку дитини дошкільного віку

Система роботи по формуванню національної свідомості патріотизму дітей дошкільного віку

Готуємось до літнього оздоровчого періоду: що робить вихователь

Педагоги закладу реалізують зміст освіти через інтеграцію різних видів дитячої діяльності. Заняття вихователі розрізняють за способом організації дітей: групові, під групові, індивідуальні, індивідуально – групові. А за змістом вони інтегровані відповідно до певних пізнавальних завдань.

Перш за все, ми намагались створити у навчальному закладі належні умови для забезпечення якісної дошкільної освіти. Обсяг навчального навантаження, тривалість та форми організації зайнятості дітей відповідають вимогам наявних програм дошкільної освіти. Режим дня кожної вікової групи, розклад зайнятості дітей затверджені педагогічною радою та відповідають рекомендаціям Міністерства освіти і науки України.

У закладі дошкільної освіти проводилась чітка систематична робота з метою формування у дошкільників знань, умінь, навичок відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти.

Навчально-виховний процес у ЗДО передбачав чергування різних видів діяльності. Організована зайнятість дітей планувалась з урахуванням розумового та фізичного навантаження. Основним акцентом у навчально-виховній роботі закладу дошкільної освіти була максимальна гуманізація педагогічного процесу.

Упродовж 2022/2023 навчального року щоквартально проводились підсумкові заняття, які допомогали вихователям краще оволодіти інформацією про розвиток навичок та рівень знань кожної окремої дитини та дала можливість планувати і проводити ефективні види діяльності та форми взаємодії з дітьми.

Сучасна освіта має бути спрямована не на подачу дітям окремих знань з різних галузей, а на їх інтеграцію. Саме за цієї умови у дошкільнят формується цілісна картина світу й здатність застосовувати набуті знання та вміння у різних життєвих ситуаціях. А головне бути впевненим у власних силах, що підготовлять дитину до технологічних інновацій у житті.

Наша мета – розширювати кругозір, розвивати і спонукати дітей до творчого мислення, систематичних умовиводів і розкриття свого потенціалу для формування їх власного майбутнього через досвід реалізації безмежних можливостей людини. Надихати і розвивати творців майбутнього, закласти фундамент для майбутніх вчених, винахідників, фахівців, що йдуть в ногу з часом.

Невід'ємною складовою освітньо-виховного процесу в системі освіти є формування правової свідомості у дошкільників в умовах сучасного закладу дошкільної освіти.

У сьогоднішніх умовах воно набуває особливої актуальності та особливих підходів. Вирішення цього важливого завдання об'єднало наших педагогів та стало активним поштовхом до реалізації освітньо-виховного проєкту «Дітям про Права та обовязки».

Під час організації освітньо – виховного та корекційного процесу, педагогами створювались мотивація та ігровий сюжет, що сприяло прояву інтересу, зацікавленості та бажання дітей приймати участь в практичній діяльності, проявляти самостійність та ініціативність. Обсяг знань, умінь і навичок дітей усіх груп відповідає віковим та програмовим вимогам; в середньому засвоєння знань знаходиться на достатньому рівні.

Питання поліпшення якості освіти в закладі, неможливе без створення інноваційного простору. Особливістю роботи з інноваційної діяльності нашого педагогічного колективу є вивчення, активне впровадження в практику роботи інноваційних педагогічних технологій, що робить заклад конкурентоспроможним на ринку освітніх послуг.

Педагоги приділяли велику увагу розвитку здібностей та інтересів дітей. Для цього в кожній групі створені умови, оформлені осередки: ігровий, бібліотечний, художній, трудовий, конструктивно-будівельний, природознавчий, національно-патріотичного спрямування, музичний, спортивний. Варто відмітити, що, облаштовуючи ігрові осередки, вихователі дбають про те, щоб через предметно-ігрове середовище максимально розгорнути самостійну творчу активність вихованців, надати їм право власного вибору, збільшити міру їхньої свободи. Вони прагнуть так організувати життя у групі, щоб діти могли гнучко, варіативно використовувати простір, почуватися володарями іграшок, виявляти свої інтереси, займатись улюбленими справами й на власний розсуд використовувати вільний час.

Велика робота проводиться у другій половині дня це - різноманітні форми роботи з дітьми: довільна діяльність дітей , заняття,театралізована діяльність, самостійна художня діяльність. Також, регулярно проводились святкові ранки у он-лайн форматі. Фото і відео звіти було викладено на сайті ЗДО та ФБ сторінці. Цікавими і змістовними були розваги, лялькові вистави, свята. Цікавими були зустрічі з працівниками поліції, МНСниками, медиками та ін. Педагоги постійно використовують інноваційні форми роботи з дітьми дошкільного віку. Інновації в ЗДО є необхідними для ведення пошуку шляхів розв’язання проблем, наявних в дошкільній галузі; прагнення наших педагогів підвищити якість освітніх послуг, урізноманітнити їх, задовольняючи зростаючі з кожним роком запити окремих батьків а також для розумної конкуренції між дошкільними установами.

Відповідно до спільного плану роботи НВК №1 та ЗДО «Сонечко» у 2022/2023 н.р. проводився ряд заходів для поліпшення наступності в роботі закладу дошкільної освіти і початкової ланки освіти(нової Української щколи). На виконання Закону України “Про дошкільну освіту”, листа МОН України від 18.12.2000 року “Про організацію роботи з дітьми старшого дошкільного віку», в закладі дошкільної освіти протягом 2022 /2023року функціонувало 2 старші групи для дітей 6-го року життя, всього 29 дітей, які з 01 вересня 2023 року підуть до школи. Хочеться відмітити роботу вихователів старшої групи «Бджілка» Чечуй Г.Л., Мальчук Л.О., Ківшар Т.М. та старшої групи «Пізнайко» Пацелі Л.О., Романченко І.А., незважаючи на військовий стан та часті повітряні тривоги педагоги постійно готували дошкільників до школи. Тому впродовж літнього періоду 2023 року вихованцям та батькам вихованців буде запропоновані дистанційні заняття та консультації, щодо підготовки дітей до школи. Освітній процес у ЗДО проходив у першій половині дня та згідно моніторингу ми мали добрі результати засвоєння знань дітьми дошкільного віку. Опитування батьків з’ясувало, що діти старшого дошкільного віку мають підготовленість до школи – 85% .

Обстеження практичного психолога ЗДО «Сонечко» на предмет психофізіологічної готовності дітей до навчання у школі, відбулося в травні 2023 року, (звіт додається). Зважаючи на досить тісну співпрацю практичного психолога з педагогічним складом груп, дітьми, впродовж навчального року, а також проведення зрізів знань щодо сформованості психологічних процесів: пам'ять, увага. мислення, спостережень під час організованої навчальної та повсякденної діяльності дітей, організації комунікаційної взаємодії у форматі: «Педагог-дитина», «дитина-дитина», за результатами виконаних завдань та продуктів творчої діяльності вихованців було узагальнено дані за визначеними сферами.

В порівнянні з 2021-2022 н.р. можемо визначити, що соціальна та психологічна готовність дітей в поточному 2022-2023 р. вища на 15 %.

З метою збільшення динаміки показників за емоційно-вольовою сферою, педагогам та батькам надано відповідні рекомендації щодо підтримки активної позиції вмотивування до шкільного навчання, закріплення набутих навичок в ігровій формі на розвиток пам'яті, уяви, мислення.

Зважаючи на ситуацію яка склалась наразі, більшість вихованців потребують психологічної підтримки. Тому практичний психолог закладу працює в дистанційному та телефонному режимі з батьками, надаючи консультативну підтримку. На сайті та сторінці у ФБ закладу висвітлено практичні поради щодо підтримання та збереження психологічного здоров'я дітей в умовах війни, зняття тривоги та встановлення позитивного емоційного стану як батьків так і дітей.

З метою пропагування дошкільної освіти та більш глибокого ознайомлення з роботою дитячого закладу впродовж 2022-2023 н.р. педагогами закладу постійно надавались фото та відео звіти педагогічної роботи з вихованцями закладу: організована навчальна діяльність, святкові заходи, гурткова робота, діяльність дітей впродовж дня, заходи проведення оздоровчо – профілактичної роботи, виставки дитячих та колективних з вихователями робіт, огляд предметно – ігрового середовища групових кімнат тощо. Завдяки партнерській взаємодії адміністрації та педагогів, батьки вихованців були повноцінними учасниками освітнього процесу в дистанційному режимі

Вихователі в своїй роботі використовували диференційований і індивідуальний підходи, показали вміння керувати колективом, володіють інноваційними технологіями навчання дошкільників.

На виконання статті 19 Закону України «Про дошкільну освіту», відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.04.2000р. № 646 «Про затвердження інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку», на виконання п.2 наказу Міністерства освіти і науки України від 22.12.2010 № 1175 « Про охоплення навчанням дітей і підлітків шкільного віку», «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» (лист МОН України № 1/9 – 263 від 07.05.2007 р.) на виконання наказу відділу освіти «Про проведення обліку дітей дошкільного та підлітків шкільного віку у 2022 році», з метою забезпечення організації та проведення обліку дітей дошкільного віку, дотримання конституційних вимог щодо охоплення їх навчанням в дошкільних закладах створення належних умов для здобуття громадянами дошкільної освіти у нашому закладі дошкільної освіти , створена робоча група для організації обліку дітей від народження до шести років, які проживають на території мікрорайону який обслуговує заклад дошкільної освіти «Сонечко». Таким чином, педагогічним колективом закладу було складено банк даних дітей, які не відвідують дошкільні заклади, та проведено моніторинг результативності охоплення дошкільної освітою дітей цієї категорії . Виявилося, що 100% дітей, яким виповнилося 5 років, відвідують заклад. Дошкільною освітою було забезпечено 5 дітей ВПО.

Заклад дошкільної освіти здійснює соціально-педагогічний патронат сімей, в яких виховуються діти, що не відвідують дошкільні заклади, з метою умов для здобуття дошкільної освіти та надання консультаційної допомоги сім'ям. В ЗДО виданий наказ «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» і проводиться робота по виявленню та закріпленню дітей по данному мікрорайону.

У дитячому садку на достатньому рівні ведеться документація, виконання заходів з охорони праці, безпеки життєдіяльності, створення безпечних умов навчання та виховання дітей дошкільного віку адміністрацією, педагогічними працівниками та персоналом, який бере участь у навчально-виховному процесі. У 2022/2023році директор закладу пройшла навчання та отримала посвідчення з питань охорони праці та пожежної безпеки, має сертифікат з питань охорони праці, електробезпеки.

Інклюзивна освіта. Робота Команди супроводу (КС).

Якісна дошкільна освіта є синонімом інклюзивної освіти — освіти, яка передбачає участь в освітньому процесі усіх дітей і створює для цього відповідні можливості. Наш заклад дошкільної освіти базується на демократичних цінностях та повазі до основних прав людини і створює умови для максимальної участі в освітньому процесі усіх дітей, у тому числі й дітей з особливими освітніми потребами.

Досвід перебування дітей з ООП у ЗДО - наголос на соціально-емоційному розвитку, дають можливість дітям навчатися емпатії, рівності, толерантності, багатоманітності, набувати знань щодо своїх прав.

Наразі є велика потреба розвивати інклюзивну освіту на рівні ЗДО, бо ранній і дошкільний вік є важливим для розвитку усіх дітей, а для дітей з особливими освітніми потребами цей період має особливе значення. Саме тому метою закладу є включення дітей з ООП в освітній процес, розуміння особливостей розвитку дітей та врахування їхніх особливих потреб та потенційних можливостей розвитку в освітньо-виховній роботі. Особливості дітей із порушеннями психофізичного розвитку неможливо нівелювати, тому потрібно змінювати організацію освітнього процесу в групі, адаптувати та модифікувати освітній простір задля вирішення завдань соціалізації та інтеграції дітей з ООП в суспільство в умовах закладу.

Впродовж 2022 – 2023 н.р. на інклюзивній освіті виховувалось 4 дітей з особливими освітніми потребами.

Корекційно-розвиткова робота з дітьми з ООП здійснювалась відповідно наступних програм та навчально-методичних посібників:

- Основи діагностики дітей з розладами аутистичного спектра. Навчально-методичний посібник. Дробіт Л.Р., Качмарик Х.В., Острозька К.О. (лист ІМЗО від 21.12.2017 № 21.1/12- Г-853);

- Програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко». Сак Т.В., Прохоренко Л.І., Соколова Г.Б., Дмітрієва М.В., Бабяк О.О., Баташева Н.І., Недозім І.В.(наказ МОН від 24.07. 2018 №802 );

- Логопедичний практикум: подолання фонетико-фонематичного недорозвитку мовлення у дошкільників. Навчально-методичний посібник. Рібцун Ю.В.(Лист ІМЗО від 21.12.2017 № 21.1/12 – Г-837);

- Методичний посібник «Організація корекційно-розвиткової роботи з дітьми із затримкою психічного розвитку в закладі дошкільної освіти» молодша, середня, старша група. Упорядник: В.В. Семизорова;

З метою всебічного вивчення особистості дитини з ООП, організації ефективної допомоги і психолого-педагогічної підтримки, відстеження динаміки її індивідуального шляху розвитку, створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище, протягом 2022-2023н.р. проводилась систематична робота членів КС дітей з ООП.

Відповідно положення про команду психолого-педагогічного супроводу на початок 2022- 2023 року було створено команду супроводу з залученням відповідних фахівців, а саме:

- директор: Маргарита Малиш;

- вихователь-методист: Ірина Кухарчук;

- практичний психолог: Людмила Некраш;

-вчитель-логопед: Жанна Царьонкова;

- асистенти вихователів: Людмила Романченко; Лариса Старуш; Марія Малиш;

- педагоги інклюзивних груп: Галина Чечуй; Леся Мальчук; Олена

Карпенко; Ірина Романченко; Ніна Кухарчук; Катерина Корнієнко; Тетяна Ківшар.

- представники Ставищенського ІРЦ.

Проведено 3 засідання команди супроводу, надано консультації батькам, складено протоколи та індивідуальні плани.

Створена команда психолог-педагогічного супроводу відіграє провідну роль у повноцінному й усебічному включенні, оскільки саме вона виступає монолітним механізмом із синхронним використанням методичного інструментарію інноваційної технології інклюзивної освіти.

Професіоналізм та ентузіазм працівників, уміння працювати в команді, втілювати перспективні педагогічні ідеї та досвід, опановувати інноваційні технології – це сформовані компетентності нашої команди.

Системність роботи фахівців команди супроводу забезпечували обов’язкову корекційну складову освітньо - виховного процесу шляхом виділення необхідних корекційних годин за освітніми потребами кожної дітей: організували заняття з розвитку соціально-побутового орієнтування, логопедичні заняття.

Впродовж навчального року проводилась відповідна робота з активного впровадження технології «Візуалізація – альтернативний метод комунікації». Практичні наробки та візуалізаційні матеріали, які використовуються не тільки для дітей з ООП, а й для дітей загального розвитку, що мають труднощі з адаптацією та засвоєнні учбового матеріалу постійно оновлювались.

Запорукою успішної соціалізації дитини з ООП та безбар'єрного входження її в освітнє середовище є ретельна підготовча робота педагогів, які заздалегідь пристосовують середовище групи до приходу такої дитини.

Освітнє середовище має сприяти успіху усіх дітей, незалежно від їхніх індивідуальних особливостей. Середовище кожної групи де здобувають освіту діти з ООП забезпечує можливості з різними стилями навчання, життєвим досвідом, культурою, мовою спілкування, уподобаннями тощо.

Відповідне середовище має величезний вплив на когнітивний, соціальний, емоційний і фізичний розвиток дітей. Створене в закладі фізично і психологічно безпечне і стимулююче середовище сприяє розвитку дітей, взаємодії між дітьми та дітьми і дорослими

Під час роботи КС було визначено напрямки психолого- педагогічних та корекційно – розвиткових послуг. Розроблення індивідуальної програми розвитку; моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку для кожної дитини з (ООП) з метою коригування та визначення динаміки розвитку.

Членами КС було опрацьовано постанову Кабінету Міністрів України №765 «Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами», а також додаток 4 до Положення, в якому зазначені категорії (типи) освітніх потреб (труднощів) від 21 липня 2021 року. Вимоги та рекомендації Постанови було введено в дію з 01.01.2022 року.

Членами КС було проведено моніторинг засвоєння освітніх завдань та виконання індивідуальних освітніх програм, та заповнення відповідних таблиць з метою корегування поставлених цілей та завдань для дітей з ООП. Було припинено дію попередніх ІПР, впроваджено рівні підтримки відповідно до індивідуальних потреб та можливостей дітей з особливими освітніми потребами, складено, обговорено з усіма членами КС затверджено та завантажено на порталі ІРЦ «Україна. Інклюзія».

Окрім того були направлені до ІРЦ для проходження комплексного психолого - педагогічного оцінювання:

- первинне проходження – 2 дитини;

- повторне обстеження – 1 дитини;

Дитина з ООП, яка вступає до першого класу ЗЗСО пройшла обстеження та зарахована до навчального закладу з відповідною формою здобуття освіти. Також відбувся узагальнений моніторинг дітей з ООП.

Під час роботи команди фахівців індивідуального супроводу дитини проводилась тісна співпраця з батьками дітей, які знаходяться на інклюзивному навчанні. Фахівцями проводились тематичні бесіди; вичерпні роз’яснення щодо врахування особливостей розвитку дітей з особливими освітніми потребами, залучених в інклюзивні групи, що сприяло формуванню батьківської компетентності у спілкування з дітьми під час обговорення питань, що виникали унаслідок спілкування та групової взаємодії в дитячому колективі.

Члени КС продовжують підвищувати свою кваліфікацію, беручи участь у вебінарах. Таким чином роботу щодо реалізації завдань з інклюзивної освіти можна вважати такою як на достатньому рівні. Членами КС вирішено й надалі забезпечувати психолого-педагогічний супровід дітей з ООП в умовах воєнного стану та надавати відповідні рекомендації батькам щодо підтримки дітей з ООП. Розроблений банк дистанційних занять та відеороликів сприятиме формуванню соціально-значущих навичок та закріпленню вже набутих знань і вмінь, які діти отримали під час навчання в ЗДО.

Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я дітей та педагогічних працівників:

Одним з пріоритетних напрямків діяльності адміністрації є забезпечення соціального захисту вихованців. Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» на початок 2022-2023 навчального року було проведено облік дітей ЗДО «Сонечко», забезпечено роботу та постійне

оновлення і внесення коректив до бази даних комп’ютерної програми «КУРС: Дошкілля».

Практичний психолог Некраш Л.М., на початку навчального року, провела ретельну діагностичну роботу щодо виявлення дітей з сімей пільгових категорій, було складено соціальний паспорт сімей та створено списки вихованців, які потребують соціальної допомоги. Людмила Миколаївна звітується у кінці навчального року на електронному порталі «Я-ПСИХОЛОГ» В ЗДО зареєстровано 39 дітей пільгових категорії, а саме:

- Діти з сімей учасників АТО – 4;

- Діти з сімей учасників ЗСУ – 9;

- Діти з багатодітних сімей - 12

- Діти з інвалідністю – 1,

- Діти, які перебувають на інклюзивній освіті – 4,

- Діти позбавлені батьківського піклування – 1

- Діти ВПО –5

- Діти, які отримують пільгове харчування - 36.

З метою оптимізації подальшої освітньої роботи з дітьми з особливими потребами впродовж року було організовано спільну роботу з Інклюзивним Ресурсним Центром (4 дітей пройшли обстеження, їх батьки отримали відповідні рекомендації).

В ЗДО «Сонечко» постійно проводились заходи з пропаганди психолого-педагогічних знань щодо соціального захисту дітей. На початок навчального року на батьківських зборах практичний психолог доповідала батькам про систему соціального захисту створену в закладі. Було доведено до відома працівників та батьків алгоритм дій в разі виникнення ситуації, пов’язаної з насильством в сім’ї. Ознайомлено педагогів про неухильне виконання ст.54, ст.56 Закону України «Про освіту» щодо недопущення до педагогічної діяльності працівників, які за своїм моральними якостями не можуть виконувати виховні функції та обов’язки педпрацівників, захищати дітей від будь – яких форм фізичного або психічного насильства.

На стенді для батьків в ЗДО постійно оновлювалась актуальна інформація: було представлено алгоритм діяльності з переліком організацій куди можна звернутися з приводу насильства в сім’ї, контактна інформація. Випущено «Інформаційний листок про Конвенцію та права дитини». Практичним психологом та педагогами закладу підготовлено та проведено ряд консультацій для педагогів та батьків.

Відповідно річного плану роботи закладу на 2022-2023 н.р., нормативно-правових документів: Постанова КМУ від 22.08.2018 р. № 658 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі»; Лист МОН України від 27.06.2019 р. № 1/9-414 «Деякі питання щодо створення у 2022/2023 н. р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок», в період з 27.09 по 03.10.2022 року в закладі пройшов Тиждень протидії булінгу. В рамках проведення педагогами та методичною службою було організовано консультативний та інформаційний матеріал з наступним оновленням щомісяця з питань охорони дитинства, попередження булінгу, жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення в сім'ї; проведена виховна робота з попередження жорстокості та формування моделі ненасильницької поведінки у взаєминах вихованців.

Таким чином, можна зробити висновок про те, щов закладі робота з соціального захисту вихованців проводиться планово, в системі і виконується.

Забезпечення організації харчування та медичного обслуговування дітей і педагогічних працівників.

Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Організація харчування в закладі дошкільної освіти ведеться відповідно до статті 25 Закону України «Про освіту», статті 35 закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 р. № 2628-ІІІ (із змінами), Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 р. № 298/227 а також спільному Наказу МОН молоді та спорту України та Міністерству охорони здоров’я України від 26.02.2013 року

№ 202/165 «Про затвердження Змін до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах»

Відповідно до штатного розпису, заклад дошкільної освіти повністю укомплектовано працівниками, які забезпечують організацію харчування. Стан матеріально – технічного забезпечення харчоблоку, групових приміщень, задовільний, у достатній кількості є кухонне обладнання, посуд.

Постійний контроль за правильною організацією харчування дітей здійснюється директором закладу дошкільної освіти. У ЗДО розроблене та затверджене Положення про харчоблок закладу. Створена робоча група для впровадження системи НАССР з метою забезпечення безпеки харчової продукції на всіх етапах харчового ланцюга «від приймання - до столу». Адміністрація та педагогічний колектив проводили інформування батьків про організацію харчування дітей у закладі. Постійний контроль за правильною організацією харчування дітей здійснюється радою по харчуванню.
Продукти харчування і продовольчу сировину протягом 2022/2023року постачали регулярно але не в повному обсязі відповідно складених договорів з постачальниками.
Зауваження та відмітки про їх усунення фіксуються в картах контролю та в діловому щоденнику керівника. Одним із важливих моментів контролю за якістю харчування дітей в ЗДО є виконання затвердженого набору продуктів, що реєструється медсестрою в «Журналі обліку виконання норм харчування». На основі даних цього журналу кожні 10 днів проводиться аналіз, а кожні 15-17 днів проводиться корекція харчування на останні дні місяця. Якість ведення документації на харчоблоці та в коморі обумовлена відсутністю зауважень контролюючих органів.

Щоденно здійснювався контроль за дотриманням санітарно гігієнічного режиму на харчоблоці, за технологією приготування страв з боку завідувача та старшої медичної сестри.

Виконання Плану по покращенню організації харчування дітей в ЗДО на 2022/2023 навчальний рік постійно розглядалося на планівних нарадах при директору, увага вихователів зверталася на виховання культурно – гігієнічних навичок, культуру вживання їжі та зацікавлення дітей процесом прийому їжі.

Питання організації харчування розглядались на групових батьківських зборах, на яких педагоги батьків знайомили з тим, як організувати раціональне, збалансоване, різноманітне харчування та який вплив воно має на фізичний та розумовий розвиток дітей.

Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність зафіксованих випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей та відсутність зауважень з боку Держпродспоживслужби в Білоцерківському районі. Вартість харчування дітей у Ставищенському закладі дошкільної освіти з 1 січня 2023 року становила: 45 грн. в день на одну дитину дошкільного віку . Батьківська плата за харчування дітей у ЗДО становила 40% від вартості харчування.

Всі продукти приймаються в заклад тільки при наявності відповідних супроводжуючих документів: сертифікату якості та ветеринарного посвідчення.

Батьками заготовлено овочів:

Назва овочів

Кілограми

Картопля

1850тон

Морква

330кг

Буряк

350кг

Цибуля

325кг

Капуста

300кг

Вихователями всіх вікових груп ведеться планомірна робота щодо формування навичок культури харчування дошкільнят, консультативна робота щодо харчування дітей вдома. Адміністрація постійно контролює якість страв. За результатами контролю проводяться індивідуальні бесіди, питання про харчування розглядається на виробничих нарадах, батьківських зборах.

Санітарно-освітня робота серед батьків проводиться через бюлетені, бесіди, консультації. Розроблено заходи спрямовані на адаптацію новоприбулих дітей, зниження захворюваності в осінньо-зимовий період, є план дій щодо забезпечення санітарно-гігієнічного та протиепідемічного благополуччя учасників навчально - виховного процесу також проводиться постійна роз’яснювальна робота серед батьків щодо ізоляції хворих дітей з дитячого колективу для швидшого їх одужання. Безпосередньо у групах проводиться консультативна робота з батьками щодо оздоровлення дітей вдома та в умовах дитячого садка.

У закладі видані накази про організацію харчування, щоквартальний аналіз харчування, бракераж продукції, про дотримання норм харчування, про впровадження системи НАССР. Постійно здійснюється контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог щодо утримання харчоблоку, миття посуду, технології приготування їжі, термінів реалізації продуктів харчування. За актом перевірки закладу Держспоживчслужбою приміщення харчоблоку, утримується в належному санітарному стані. Харчування дітей у групах організовано з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог та вимог Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах. Виконаний також план роботи з охорони життя та безпеки життєдіяльності дітей, який спрямований на виконання вимог БКДО та програми з розділу «Безпека життєдіяльності дошкільників».
Медичне обслуговування

Медичне обслуговування дітей в дошкільному навчальному закладі здійснюється у відповідності до Закону України «Про дошкільну освіту», Порядку медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2002 р. № 826, наказу МОЗ України та МОН України «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі» від 30.08.2005р. № 432/496.

Пріоритетними напрямками щодо медичного обслуговування дітей у закладі дошкільної освіти «Сонечко» визначено такі:

- збереження і зміцнення здоров’я дітей;

- забезпечення ефективного фізичного розвитку дітей;

- формування у дітей свідомого ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточуючих як до найвищої індивідуальної і суспільної цінності.

Медичні послуги для вихованців дошкільного закладу здійснюється сестрою медичною старшою Охріменко Н.В., яка має сорокарічнийдосвід роботи.

У своїй роботі сестра медична старша:

- керується чинним законодавством, нормативно-правовими актами органів охорони здоров’я, освіти та науки;

- здійснює постійний контроль за станом здоров’я дітей, проведенням обов’язкових медичних оглядів дошкільників та працівників, профілактичних щеплень у порядку і в терміни, встановлені МОЗ України;

- надає невідкладну медичну допомогу вихованцям у разі гострого захворювання або травми;

- здійснює контроль за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму навчально-виховної діяльності, санітарно-гігієнічних вимог та протиепідемічного режиму;

- проводить санітарно-просвітницьку роботу серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників дошкільного навчального закладу;

- веде звітно-облікову медичну документацію в порядку, встановленому МОЗ України.


Зміцненню здоров’я вихованців в закладі приділяється дуже велика увага:

Проводяться сучасні заняття з фізичної культури . Один раз на місяць проводяться спортивні свята та змагання, які показують значний прогрес в уміннях та навичках дітей в порівнянні з минулим роком.

Щомісячний аналіз захворюваності, який проводить сестра медична старша, свідчить про низький рівень захворюваності серед дітей. Акцентуючи увагу на здійснення оздоровчо - загартовуючих процедур, повноцінне проведення прогулянок на свіжому повітрі, дотримання режиму дня та рухового режиму колектив педагогів зміг досягти поставленої мети щодо зменшення захворюваності. Однак спостерігається, що 39% дітей, які не постійно відвідують дошкільний заклад, проводять вдома:

- за сімейними обставинами;

- невідвідуванням у зв’язку з карантином на COVID;

- відстороненням дітей від відвідування груп на період карантинів за поданням.

Вживання кисневої пінки добре впливає на покращення здоров`я дітей.

Інформація з приводу санітарно-просвітницької роботи висвітлюється на сайті закладу, куточках для батьків у вільному доступі та у групах «Viber».

Для безпечного перебування вихованців ЗДО всі працівники закладу двічі на рік проходять обов'язковий медичний огляд згідно Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.05.2007р. № 246 та наказу Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 №432/496 «Про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі». Всі працівники закладу в умовах пандемії з приводу захворюваності на COVID-19 мають 100% вакцинацію.

Проходження медичного огляду працівниками ЗДО

Відповідно до Законів України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про захист населення від інфекційних хвороб», згідно Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.05.2007р. № 246 та наказу Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 №432/496 «Про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі» – обов’язковим для усіх категорій працівників закладу дошкільної освіти є проходження щорічних медичних оглядів.

Працівники дошкільного закладу двічі на рік, згідно графіку, проходять обов'язковий медичний огляд відповідно до наказу МОН України від 25.11.2011 № 1365 «Про посилення контролю щодо проходження обов'язкових медичних оглядів працівниками дошкільних навчальних закладів». Відповідальність за своєчасне проходження медичних оглядів працівниками ЗДО, згідно наказу, покладено на сестру медичну старшу Охріменко Н.В., яка тримає на контролі дане питання, веде облік проходження персоналом періодичних медичних оглядів.

Надання соціальної підтримки та допомоги дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, дітям з малозабезпечених сімей, багатодітним та дітям учасників АТО:

На початок поточного року було складено та надано до управління освіти та селищної ради списки дітей пільгових категорій. На підставі поданих підтверджуючих документів було видано розпорядження Ставищенською селищною радою та внутрішній наказ про забезпечення цих дітей пільгами в оплаті за харчування: з січня 2023року місяця для пільгових категорій – харчування безкоштовне.

Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм.

В закладі дошкільної освіти «Сонечко» забезпечено проведення первинного, періодичного та інших видів інструктажів з техніки безпеки. Не допускаються до роботи люди, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці. Травматичних та нещасних випадків за період роботи в 2022\2023 навчальному році в закладі дошкільної освіти не було.

На виконання Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001р. № 2628-ІІІ (із змінами), відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про основні заходи цивільного захисту на 2011 рік» від 21 березня 2011р. № 246, відповідно наказу «Про організацію та проведення Тижня безпеки дитини» в ЗДО «Сонечко» «Про проведення «Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності дитини», з метою формування у дітей свідомого розуміння цінностей власного життя та здоров’я та відповідно наказу «Про організацію та проведення Тижня з безпеки життєдіяльності та Охорони праці у 2022-2023 навчальному році» було проведено «Тиждень безпеки життєдіяльності» з 07.11.2022р.-11.11.2022р., 03.04.2023р.-07.04.2023р. Під час проведення цих тижнів, у закладі було проведено ряд заходів присвяченх цивільній обороні, техногенній безпеці.

Основними цілями та завданнями Тижня з охорони праці та безпеки життєдіяльності та Дня цивільної захисту було :

- вироблення у дітей дошкільного віку умінь і навичок захисту свого життя і здоров’я під час надзвичайних ситуацій;

- формування та розвиток у дітей дошкільного віку високих морально-психологічних якостей: відваги, мужності, витримки, ініціативи і кмітливості, тощо ;

- удосконалення теоретичних знань і практичних навичок пед. працівників та працюючого персоналу закладу з питань захисту від наслідків надзвичайних ситуацій;

- поліпшення якості освітньо-виховної роботи в закладі з питань охорони життя, здоров’я та норм поведінки дітей під час надзвичайних ситуацій .

Діяльність адміністрації спрямована на виховання в учасників навчально – виховного процесу ЗДО якостей свідомого і обов’язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності і в умовах надзвичайної ситуації; формування навиків безпечної поведінки у різних нестандартних ситуаціях, формування знань про правила самозбереження, дорожнього руху, з протипожежної безпеки, цивільної та техногенної безпеки.

Протипожежна безпека у закладі посідає важливе місце в організації всієї роботи з охорони праці. В ЗДО розроблено плани евакуації дітей та працівників на випадок пожежі , встановлено пожежну сигналізацію, поновлено пожежні щити та перезаряджено всі вогнегасники, пройдено навчання директором, методистом, завгоспом, робітником по ремонту будівель і споруд.

Стан дитячого травматизму.

Робота педагогічного колективу та всіх робітників ЗДО щодо профілактики дитячого травматизму спрямована на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності. Ми вважаємо, що тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпеки в життєвому середовищі. Тому робота нашого закладу дошкільної освіти з профілактики дитячого травматизму має такі завдання:

· поліпшення якості навчально – виховної роботи з дітьми щодо питань особистої безпеки та захисту життя;

· удосконалення теоретичних знань та практичних навичок вихователів щодо формування у дошкільників ціннісного ставлення до власного здоров’я та життя;

· пропагування здорового способу життя серед дітей та батьків.

За 2022/2023 навчальний рік в нашому закладі травматичних та нещасних випадків не було.

Залучення педагогічної та батьківської громадськості

закладу до управління його діяльністю; співпраця з

громадськими організаціями

Родина і заклад дошкільної освіти – два суспільних інститути, які закладають фундамент майбутнього дитини. У них одна мета: виховати здорову, соціально адаптовану, всебічно розвинену людину з високим інтелектуальним, творчим та духовним потенціалом. Адміністрацією та вихователями ЗДО, ведеться постійна та планомірна робота по налагодженню співпраці з кожною сім’єю. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків у управлінні закладом. Заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей. Педагогічний колектив організовував для цього різні активні форми співпраці:

- Батьківські збори.

- Індивідуальні консультації різних спеціалістів.

- Залучення батьків до активної участі у проведення різноманітних дитячих свят, розваг, праці, ремонтних робіт.

- Дні відкритих дверей, круглі столи, семінари, тренінги, робота з батьками дітей ООП по написанню ІПР, батьківські конференції, телефон довіри, бесіди, дискусії.

Акцентуючи увагу на роботу закладу в умовах карантину, та ускладненої епідеміологічної ситуації з причини розповсюдження корона вірусної хвороби на COVID-19, у 2022році всі заплановані заходи відбувались в онлайн -режимі на дистанційній платформі ZOOM, у 2023році працювали в очному режимі.

В усіх групах, на сьогоденні, утворені групи «вайбер» для батьків, де педагог має прямий зв'язок у спілкуванні та вирішенні нагальних потреб.

Одна зі складових нашої роботи – це сумісна праця з благоустрою території та партнерство в покращені матеріально-технічної бази закладу.

Але основним в нашій роботі є те, що заклад дошкільної освіти «Сонечко» прагне бути тим місцем, де діти завжди можутьфізично розвиватись, зміцнювати здоров’я,реалізовувати свої здібності, товаришувати, весело і щасливо жити.

Діяльність адміністрації з питань управління

Контроль є важливою функцією управління, який спрямований на інформування про стан об’єкта. Саме з цією метою діяльність адміністрації була злагодженою, систематичною, цілеспрямованою, що своєчасно давало можливість запобігати негативним результатам в роботі. Основною умовою організації контролю є його інтеграція та плановість. З цією метою члени адміністрації розробили щоденні оперативні плани роботи, картки контролю за освітньо-виховним процесом, картки управлінських рішень та введений аналіз виконавської дисципліни педагогічних працівників, що суттєво покращило контроль усіх напрямків діяльності закладу та забезпечило своєчасну процедуру надання інформації про стан об’єкту.

Проте поряд з позитивними здобутками існують питання які потребують подальшого відпрацювання. Це стосується зміцнення матеріально – технічної бази, а саме: капітальний ремонт тіньових навісів, встановлення снігоутримувачів , ремонт даху вхідних навісів, ремонт східцевої частини будинку та коридору, заміна лінолеуму в групах, внутрішно-будинковий ремонт та фарбування фасаду, поновлення асфальтного покриття , поточний ремонт підвального приміщення (планування та розміщення елементарного укриття)та ін.

Залучення додаткових джерел фінансування навчального закладу та їх раціональне використання.

Фінансово-господарська діяльність у закладі дошкільної освіти здійснювалась згідно з річним планом. З метою забезпечення стабільної роботи закладу були розроблені спеціальні заходи, а контроль за їх виконанням здійснювався адміністрацією та трудовим колективом, про що свідчать наявні довідки, акти, накази.

Заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази навчального закладу – є одним із провідних напрямків роботи директора та ради ЗДО. Незважаючи на складні економічні умови, відсутність капітальних внесків у розвиток матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти з боку бюджету, приміщення і територія закладу дошкільної освіти оснащені необхідним інвентарем, перебувають у належному стані, постійно поповнюються, оновлюється і ремонтується обладнання. Як керівник, я постійно працюю над зміцненням матеріальної бази дошкільного закладу. Протягом року в ЗДО були створені комфортні умови для перебування дітей.

Завдяки благодійній батьківській допомозі, яка надавалася на добровільній основі, придбані господарчі товари, іграшки, методична література. До початку навчального року батьками та працівниками було проведено поточні ремонти групових кімнат, спалень, підсобних приміщень, замінено шпалери, замінено лінолеум в групах, відремонтовано та встановлено 2 пісочниці, 1качелю. Батьками було заготовлено овочів на суму 55904грн., придбано миючі засоби на суму 9350грн.

Хочу висловити слова щирої вдячності батькам наших вихованців та спонсорам, владі за матеріальну підтримку та допомогу у вирішенні поточних, нагальних питань.

Не дивлячись на важкі часи нашої країни, введення воєнного стану в Україні карантину на COVID-19, відвідування онлайн та офлайн велика подяка всьому колективу закладу дошкільної освіти за самовіддану працю, терпіння, розуміння, любов до дітей, бажання працювати, навчати підростаюче покоління всьому доброму та прекрасному, що є у цьому світі, всім, хто робив свою роботу на високому професійному рівні, зацікавлено і творчо.

Кращий спосіб зробити дітей хорошими – зробитиїхщасливими( Оскар Уайльд).

Кiлькiсть переглядiв: 279

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.